söndag 1 maj 2011

Vårens ytterligheter

Jag menar att det finns tre olika approacher till det här med våren.

Dels finns det de som vägrar ta av sig vinterjackan och vinterskorna före midsommar. De som använder långkalsongerna till mitten av juli. Att de svettas från det att solen gått upp till dess att den går ned verkar inte bekomma denna grupp.

Sedan finns det de som klär av sig till linne och shorts i slutet av april. Bara för att vi har haft en sommarvarm dag så innebär det att det från och med den dagen är sommar. Punkt. Att de sedan drar på sig förkylningar eftersom det nästa dag endast är 8 plusgrader, lite snålblåst och växlande  molnighet det verkar inte bekomma denna grupp.

Vidare har vi gruppen med förstånd att klä sig efter väder och vind. Jag vill gärna placera mig själv i den sista gruppen. Vi som tar med oss jackan utifall att den värmande solen går i moln men som ändå kan klä av oss lite när man sitter i solväggen. Att man ständigt får släpa med sig kläder utifallatt verkar inte bekomma oss heller.

1 kommentarer:

Linda sa...

Känner att jag nog också tillhör kategori tre men min pappa är definitivt en grupp ett. Han har spenderat hela somrar med långkalsonger... Har sett honom i shorts två gånger och det var sommaren -94 när det var helt galet varmt ute. Inte svårt att förstå varifrån jag fått min frusenhet. ;)

Skicka en kommentar