måndag 23 maj 2011

Vårteckensutmaning v. 21

Jag missade förra veckans vårtecken men idag tog jag med mig kameran på kvällspromenaden. Skyarna har öppnat sig i timtal under dagen, vilket resulterar i en liten explosion i naturen nu när solen äntligen kämpat sig igenom molnen.

Häggen håller på att slå ut.

Den stora husförsäljningssäsongen är igång! Skyltar som den här finns i vart och vartannat kvarter...

De flesta björkar är nästan helt utslagna nu, och så gröna som de bara är i början av försommaren!

Ännu mer hägg, och den doftar så underbart! 

Granen skjuter nya skott, snart kan man mumsa på dessa när man promenerar i skogen.

Men dagens största "vår"tecken är nog den underbara doften efter ett regn. När det fullkomligen knastrar i alla träd, buskar och växter av ny energi. Jag skulle kunna sitta på en stubbe och bara njuta av dofterna i timtal, synd bara att sambo och hund inte har riktigt samma tålamod som jag! :)

Nästa vecka är det sista veckan med vårteckensutmaningen, vilket väl känns som på sin plats nu när det alltmer börjar likna sommar.

1 kommentarer:

Linda sa...

Det verkar som att Johan saknar tålamod... Och han som har det jobb han har - han borde verkligen lära sig njuta av lugnet och friden som naturen skänker en

Skicka en kommentar