fredag 27 maj 2011

Matblogg?

Nästa vecka förvandlas denna blogg tillfälligt till en matblogg. Nästa vecka kommer nämligen den matkasse ifrån Linas matkasse som jag vann i en utlottning tidigare i år och jag tänkte att jag skulle försöka blogga lite om matlagningen. Jag fick recepten idag och det ser lovande ut! Eller vad sägs om följande matsedel?

Spansk tomatsoppa med basilikadoftande bönröra.
Köttbullar i citronfrisk gräddsås med potatis och varm haricotsvertssallad.
Rökt makrill och potatissallad med senapsvinägrett.
Gräddig purjo- och rabarberkyckling med bulgur.
Grillad fläskkotlett med grönsaksspett.

Det enda jag känner mig lite skeptisk till är nog makrillen, men det beror nog på min avsmak för makrill i tomatsås (som min käre sambo naturligtvis älskar). Men jag skulle tro att detta inte är ens i närheten av det jag ska få smaka nästa vecka. Vem vet? Det kanske blir en ny favorit?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar