måndag 16 maj 2011

Att bjuda någon på en dejt

När man har haft stadigt sällskap i snart 10 år behöver man inte följa riktigt alla regler när man bjuder sin älskling på dejt. Till exempel kan man ringa upp honom och säga "Jag bjuder på dejt, och det är du som betalar"! :)

Visserligen behöver han bara betala middagen, bion står jag för. Visserligen med hjälp av biocheckar som jag har fått ifrån jobbet. Men det räknas väl ändå? Är han snäll kanske jag köper popcorn till honom, eller så får han betala. Vi får se! ;)

Det är härligt med en gemensam ekonomi!

För övrigt har jag idag beställt provbågar ifrån www.favoptic.se så nu ska det provas glasögon. Jag ska försöka lägga upp bilder här på bloggen så att ni kan hjälpa mig att bestämma vilka glasögon som ska pryda mitt ansikte de närmaste åren.

Och sedan är det ju måndag idag, dags för Vårteckensutmaningen igen. Jag ska ut och leta lite i min trädgård så får vi se vad jag kommer tillbaka med...

1 kommentarer:

linda sa...

Ser fram emot att få se en massa bilder på dig och dina potentiellt nya glasögon :D

Skicka en kommentar