måndag 11 april 2011

Vårteckensutmaning v. 15

Nu börjar det äntligen kännas som vår även här uppe hos oss, som jag har längtat! :) Vårvintern har varit fantastisk men nu är jag redo att välkomna våren.

Och som ett brev på posten, lika tillförlitligt varje år, kommer med våren pollenallergin. Så här har ni veckans vårtecken.

Prosit...
Och ett bonusvårtecken ifrån dagens härliga promenad i Kåge tillsammans med Sandra:

Äntligen hittade jag en tussilago. Självklart var kameran kvar hemma så jag fick plocka med mig vårtecknet hem för att kunna fota det.
Veckan har också bjudit på ytterligare vårtecken, nämligen stora fåglar som flyger i V-formation och trumpetar sin glädje över att vara tillbaks. Jag vill gärna tro att det var tranor men det är nog för tidigt, dessutom låter inte tranor på det sättet. Var det gäss kanske?

Har också träffat på massor med fjärilar idag, som glatt flög ifrån tussilago till tussilago.

Nu går jag ut och sätter mig i solen på altanen med en tidning, klockan sex på kvällen. Härligt!

2 kommentarer:

Kerstin: sa...

Ja allergi måste ju verkligen vara något av ett gissel så här på våren. Tur i alla fall att det finns lite lindring!
Visst är det härligt med den första tussilagon! Jag blir så enormt glad när jag ser den.
Idag när jag for från jobbet såg jag två citronfjärilar. Årets första!

Linda sa...

Gäss eller svanar kanske? De har vi sett flyga över Piteå med omnejd i varje fall. Ett riktigt härligt vårtecken som gör mig glad i hela kroppen :D
Pollenallergin däremot, är glad att jag inte är drabbad men tycker synd om er alla som är det. Inte kul... :(

Skicka en kommentar