onsdag 27 april 2011

Skrivtorka

Jisses vilken skrivtorka jag har. Jag får återkomma när min hjärna slappnat av litegrann...hur mycket jag än försöker så kommer ingenting vettigt ut som ett resultat av den febrila tankeverksamheten.

Kan det vara så att pollen har täppt till tankekanalerna? Kan det vara solsting efter min två-timmarsfrukost i solen på altanen? Kan det bero på error i systemen efter att räkningarna betalats? System overload så att säga...

(Jag tänker så här. Jag snurrar ett varv eller två duschen, rastar hunden, beger mig till jobbet och gör det jag ska och när jag kommer hem efter morgondagens jobb så kanske det har släppt?)

Igår hade vi en katt som strök omkring utanför vårt jobb, han såg lite vilsen ut. vi får se om han dyker upp igen idag eller om han har vandrat vidare. Ingen som vet någon som saknar en röd-vit katt med blå-vit-rutig snusnäsduk kring halsen? Den är väldigt sällskaplig och gosig och känner sig nog lite ensam...

1 kommentarer:

Linda sa...

Ååh, vill också ha en altan att sitta på och mysa. TÄnker nog ockupera eran i helgen ;)

Skicka en kommentar