tisdag 19 april 2011

Jag är försenad

Herrejisses, i veckan har jag helt glömt bort vårteckensutmaningen. Jag skäms. Nu när det faktiskt börjar bli vår på riktigt.

En snabb resumé över veckans vårtecken: fjärilar, tussilago i mängder, tulpaner i en vas, tulpaner i en dikeskant, sädesärla, stora sjöar på det som brukar vara ängar, dammsugaren arbetar 7 dagar i veckan för att hantera allt grus, gräsmattan börjar titta fram alltmer, altanen är helt snöfri. Uppdate: Grannbarnen och deras kompisar monterar studsmattan.

Vad tråkigt att jag har glömt att fota allt detta, ni får ta mig på mitt ord helt enkelt.

Jag hade för övrigt riktigt roligt på Leos lekland med brorsdöttrarna och mamma igår. Jag tror jag ådrog mig fler skrapsår och blåmärken än Ebba och Moa och jag skulle också tro att träningsvärken infinner sig senast imorgon. Särskilt med tanke på att gårdagens firmafest inleddes på Leos lekland, med en del vilda inslag i rutschbanor och klätterställningar. Tänk att ett gäng vuxna kan ha så roligt i en anläggning designad för barn! Extra roligt var att mitt lag gick vinnande ur femkampen, men det var på håret. Sista grenen avgjorde allting och det kunde ha gått hur som helst.
Efter att vi pustat ut litegrann blev det en god middag på Allstars där personalen verkade ha lite problem i serveringen. Vår före detta kollega Fredrik räddade kvällen med förstklassig mat och fin service på slutklämmen. Efter middagen åkte vi på hemma-hos-besök hos alla oss som flyttat till Ursviken på sistone. Det var verkligen superkul att se de andras hus och att få visa upp sitt eget och det var sannerligen tre helt olika hus vi hälsade på, helt olika i både stil och planlösning.

Nu ska jag fundera på huruvida jag ska koka vårt kranvatten för säkerhets skull eller om jag ska åka på konsum och köpa lite flaskvatten innan alla andra hinner före! Se Norran för mer information om den misstänkta magsjukebakterien i Skellefteås vatten.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilken rolig idé med firmafest på Leos... :D

Svar: Ska ringa honom idag för att höra... :)

Linda sa...

Glömde skriva vad han sa men bättre sent än aldrig ;)
Paps är upptagen till åtminstone midsommar, sen hade han en lucka om det var till i slutet av juli eller om det var i slutet av juli han hade luckan törs jag inte säga. Men ni kan ju slå honom en signal om ni inte måste ha det gjort omedelbums ;)

Skicka en kommentar