fredag 15 april 2011

Reflektioner över veckan som gått

Vart tog tiden vägen? Är det redan fredag? Jag tycker att jag har varit en riktigt flitig bloggare sedan jag flyttade till den här adressen men i veckan vet jag inte riktigt vad som hände.

Jag tror förresten att det är dags för en vårstädning här hemma. Jag tror också att det här är helgen då jag ska se till att vi avslutar ett och annat småpill som vi borde ha gjort färdigt för länge sedan (men vi gjorde någonting roligare istället). Nu skulle man kunna tro att denna företagsamhet när det kommer till hushållsarbete kommer av en inre drivkraft att ha det fint och städat omkring mig. Haha, det är snarare en yttre drivkraft i form av att en hel hop av mina arbetskamrater kommer på husesyn under måndagens personalfest. Vi börjar med trevligheter och middag på Allstars (det är väl på tiden nu att jag besöker det stället eftersom jag är sist i stan) och sedan ska vi på hembesök hos alla oss som har flyttat till Ursviken på senare tid.

Herregud, jag måste verkligen städa! Och kanske vårpynta lite? Jag kanske ska åka till Blomsterlandet på lördag? Det finns ingenting, inte ens städning, som inte för någonting gott med sig.

Tack och lov kan jag strunta i fönsterputsningen för nu, eftersom det är mörkt innan vi kommer till Ursviken...vilken tur! :)

Och nu vill jag ha lite hjälp. Vad städar du när du storstädar? Den där grejen som verkligen aldrig blir städad annars... i mitt fall är det nog garderoben som får sig en välbehövlig genomgång! I år måste det nog också bli en rejäl vända i förrådet.

1 kommentarer:

Linda sa...

Fönster, skafferi, kyl och frys, avlopp...

Skicka en kommentar