måndag 4 april 2011

Vårteckensutmaning v. 14

Efter att ha spenderat hela helgen under en filt i soffan omringad av snoriga näsdukar, halstabletter och nässpray så har det inte blivit så mycket span efter vårtecken i helgen. Men här kommer i alla fall en, vårblommorna är på frammarsch i våra blomsteraffärer.

Denna köpte jag på Blomsterslottet tidigare i veckan och den har piggat upp en aning i denna sjukstuga.

Andra vårtecken är att den stora vårfällningen av hundpäls har startat. Det är hundhår precis överallt, hela tiden och oavsett om dammsugaren alldeles nyss har gjort sitt eller inte. Det gör ingen direkt skillnad. Pälstrollet själv ser så där lagom ruggig ut i pälsen som de gör när vinterpälsen släpper sitt tag. Nu när jag börjar må lite bättre blir det nog en rejäl omgång med borsten ute på altanen. 

Jag konstaterar att våren i stort handlar om att ta det goda med det onda. Men det gör mig ingenting, det är det värt! :)

Kanske är även helgens dunderförkylning ett vårtecken? 

3 kommentarer:

Lisa sa...

Tack så mycket Kicki! Ja, det är riktigt besvärligt när man blir av med rösten sådär. Vilket handikapp! Krya på dig du med :)

Kerstin: sa...

Jag känner igen det där med hundhåren! Även om jag har en liten cavalier så verkar det finnas hur mycket hundhår som helst. Hoppas du snart blir bra från din förkylning!

Carro sa...

Åh tack Kicki! Jag var lite less där i slutet för det kändes enformigt, men samtidigt så ville jag ju avsluta det jag påbörjat :) Lycka till med din lista och jag ser framemot att följa den! Kram

Skicka en kommentar