tisdag 22 mars 2011

Vakthunden Chapp

Igår hörde jag av en jag känner att vi har tjyyyvar i stan. De åker skoter och bryter sig in i hus om nätterna. Bra tajmat av mig att läsa sådana saker när Johan har åkt till Borlänge på kurs, det är mitt i natten och jag är ensam hemma. Vårt hus kändes plötsligt väldigt stort.

Men sedan kom jag ihåg, jag har ju faktiskt en alldeles egen vaktvovve hemma. Han kan vansinnesskälla som ingen annan när han sätter den sidan till och skulle knappast släppa in någon objuden gäst om nätterna. Med ens kände jag mig lugn och trygg, stängde av datorn och sov gott hela natten!

Han må vara söt min lilla trasselhund, men ibland kan han vara en riktigt ulv i fårakläder. Så tjyyvar, passa er!

Vakthundar är inte så dumma trots allt.

Rör inte min matte!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar