torsdag 3 mars 2011

Tema: Grön

Fotoutmaningen fortsätter och nu har jag kommit till punkten där temat är grönt. Jisses, jag fick gräva djupt i fotoarkivet och detta är nog det grönaste jag kunde hitta.


I detta fantastiska hus bodde vi när vi var på personalresa med mitt jobb, världens bästa Aurum, i augusti förra sommaren. Huset är arkitektritat, förstås - bara det bästa till de bästa, och jag tror att det är meningen att det ska påminna om ett fartyg. Nackdelen med denna design måste ju vara att man får en del knepiga vinklar inomhus, vilket gör det aningen svårare att inreda.

Hela den nedre utstickaren är husets terrass med soldäck, bar och pool. Poolen sträcker sig allra längst ut på spetsen - ni kan ju gissa om man har en fantastisk utsikt när man tar sig ett kvällsdopp. Man kan fråga sig vad man behöver trädgården nedanför huset till när man har en terrass av den magnituden? 

Vi kunde inte ha önskat oss en bättre julklapp! :)

Utsikt från poolen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar