fredag 18 mars 2011

Flitens lampa har lyst i mitt pysselrummet

Johan har varit på kurs i Borlänge sedan i tisdags, och jag har nyttjat tiden med att arbeta flitigt i mitt pysselrum. Här kommer en liten bildkavalkad över vad som har blivit gjort på senaste.

Jag hittade en skiss i ett gammalt nummer av tidningen Creating Keepsakes som passade perfekt när jag ville beskriva en liten miniresa med många bilder men i en dubbellayout.

Jag har haft dessa plastblommor i svart, genomskinligt och rosa ganska länge och har ett tag klurat på hur de skulle ta sig ut som en fotomatta. Alldeles fantastiskt bra skulle det visa sig. Jag har fortfarande en hel del blommor kvar så det kanske blir en till fotomatta...

Närbild på blommorna. Chapp är förövrigt fem veckor gammal på bilden, sötnöten.

Ännu en utmaning i att få med många bilder på en dubbellayout. Återigen är jag inspirerad av en skiss som jag hittade i Creating Keepsakes.

Jag gillar särskilt blommorna som sticker fram under fotona.

Detaljbild.

Och ännu en dubbellayout.

Det kanske är lite svårt att se, men det är faktiskt nyckelpigor som sitter mitt i blommorna.

1 kommentarer:

Linda sa...

Makelimakalöst för att citera min sambo - superfint Kicki! Är fascinerad över att det är möjligt att göra så mycket fint av papper :)

Skicka en kommentar