fredag 16 september 2011

Myntets fina sida

Bussresorna mellan Umeå och Skellefteå är visserligen inte dagens höjdpunkt men jag tänker att det är väl lika bra att se det från den ljusa sidan. Så håll till goda, här får ni fördelarna med att pendla.

~ Man får en trevligt soft start på sin dag. När man väl har kommit igenom de jobbiga morgonrutinerna med dusch och frukost så kan man ju luta sig tillbaka i sätet och slumra några timmar. Det innebär ju att även om man stiger upp astidigt så får man ju liksom ett par bonustimmar med sömn.

~ Jag utvecklar mitt musikintresse, eller intresse är väl kanske inte rätt ord. Men i brist på bättre förslag får intresse stå kvar. Vad jag menar är att jag upptäcker musik som jag aldrig annars hade lyssnat till. Anledningen till detta är att man på bussarna endast kan lyssna på P4 Västerbotten. På gott och ont. Men till min förvåning så dyker det ju faktiskt upp en hel del riktigt bra musik. Frågan är bara om man kan få tag i deras spellistor någonstans så att man kan kika efter vad det var som spelades?

~ Bussarna har gratis trådlöst nätverk! Det finns till och med eluttag så att man kan ansluta laddaren om batteritiden börjar sina. Det är värt! Tiden flyger iväg när man nyttjar internets oänliga möjligheter till tidsfördriv.

~ Efter en tillvänjningsperiod känns inte längre vägen mellan Skellefteå och Umeå så fruktansvärt lång. Det blir en vardag som man inte tänker så noga på.

~ Man får gott om tid till att lära känna sina pendlande kursare. Man hinner prata om så mycket innan man är framme.

Så som ni ser så finns det inte bara negativa sidor med busspendlandet. Särskilt inte när man väljer att se livet ifrån den ljusa sidan.

1 kommentarer:

Malin sa...

Om du noterar vilken tid som en viss låt spelas så kan du senare maila sr och de kan se vilken låt och artist det var. bra system...

Skicka en kommentar