lördag 10 september 2011

Första veckan är avklarad

Nu har den börjat. Nästa fas i mitt liv det vill säga. Skolan!

Första dagen var i måndags och vi inledde med en en och en halv timme lång blåsning av våra faddrar. Så kan det gå. Och nästa års nollor lär förmodligen råka ut för precis samma sak. Efter det har det rullat på med massor av information om universitetslivet och vad programmet vi går egentligen handlar om.

Det har varit en extremt tung första vecka med många långa dagar, speciellt när man pendlar med buss till Skellefteå. Lägg därtill en hel del strul med bussarna men jag har fått höra att det lugnar ner sig efter ett tag eftersom det alltid är fler som åker i början på terminerna. Jag håller alla tummar och tassar jag har tillgängliga för att detta stämmer.
Schemat är ganska intensivt så här i början men jag tror att det ska lugna sig en del med det också, de vill väl förmodligen sparka in oss ordentligt så här i början så att man kommer igång ordentligt på en gång.Senare under terminen verkar det bli färre långa dagar och framför allt färre dagar i skolan. Hemstudier det är grejen när man pendlar! :)

Sammanfattningsvis kan man säga att det känns som att det här är det bästa jag har gjort med mitt liv. Det känns verkligen som att jag har hittat min grej och att jag verkligen kommer att komma till min rätt i den här nya miljön och i mitt framtida yrke. Det är värt pendlandet och bristen på pengar. Lätt.

1 kommentarer:

Linda sa...

Va roligt att du känner att du hittat rätt! :D
Önskar dig, återigen - en massa lycka till!

Skicka en kommentar