tisdag 31 januari 2012

Längtan

Ibland läser man en sådan där bok som gör en varm i hjärtat. Förra våren läste jag en sådan bok, "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Klicka på länken så ser du vad jag skrev om den då.

Nu har det kommit en uppföljare som heter "Hundar, hus och hjärtats längtan" och jag behöver bara läsa titeln för att veta att den kommer att göra mig varm i hjärtat den med. Jag skyndade mig att ställa mig i kö på biblioteket men det var jag inte ensam om att ha gjort. Men sedan kom jag ihåg att det finns ju faktiskt ett bibliotek här i Ursviken också och där var kön inte ens hälften så lång. Ibland ska man ha lite tur. :)

Så nu längtar jag efter att tända en brasa i kaminen och sjunka ner i soffan och läsa om hundar, hus och hjärtats längtan. Läs fort nu ni som står före mig i kön.

1 kommentarer:

Linda sa...

Första gången jag såg den boken och läste vad den handlade om tänkte jag direkt att du skulle gilla den. Och så rätt jag hade, det enda jag inte visste då var att du redan läst den... ;)

Hoppas ni har en trevlig helg på Scrapeventet :)

Skicka en kommentar