torsdag 5 januari 2012

En tant på Konsum

Ja, det är ju ibland lite svårt att låta bli att tjuvlyssna. Det går ju liksom inte stänga av sina öron och inte höra.

Idag stod jag i kön till kassan på Konsum och framför mig står en tant, inte jättegammal men ändock en tant, som ska betala. Hon drar sitt medlemskort och kassörskan frågar om hon vill använda sin återbäring. Efter lite betänketid svarar tanten: "Jaaaaaaa, du vet, man kan ju tvärdö. Och då är det ju ingen idé att ha den där sparad..."

Jag kunde inte låta bli att le lite så jag vart tvungen att vända mig bort en stund. Men nu kan jag inte bestämma mig. Är det där att vara onödigt pessimistisk eller är det smart? Borde fler resonera så även om de små sakerna i livet?

1 kommentarer:

Linda sa...

Tror att det bästa nog är att göra lite både och: att njuta och ta vara på livet varje dag och kanske vara lite sparsam för framtiden men inte onödigt mycket. :)

Skicka en kommentar