onsdag 4 januari 2012

Helgerna var goda

Kanske lite för goda. Det är inte klokt så mycket onyttigt jag har ätit under de sista veckorna av det gamla året. Hur tänkte jag där?

Jag får väl lova bot och bättring antar jag. Bara godis på lördagar. Inte slarva med tandborstningen. Slut med läsk och annat socker i flytande form. Jag vill härmed ta tillfället i akt att önska mig själv lycka till. ;)

I övrigt är skolan i full gång igen. Tack vara intensivt arbete före julhelgen har jag faktiskt kunnat ta jullov trots att det egentligen inte ingår i Universitetets ordbok. Det var välbehövligt kan jag lova. Och värt allt slit före. Men nu är det slut med lata dagar och sena nätter. Nu gäller istället tidiga mornar och tidiga kvällar för att orka med det förstnämnda. Det är bara att köra hårt!

Nu låter det ju litegrann som att jag tänker börja ett nytt liv så här under de första skälvande dagarna på år 2012. Men så är definitivt inte fallet. Jag hoppas bara att jag kanske kan ta lite bättre hand om mig själv än jag har gjort de senaste veckorna.

Nu; lite plugg, mycket buss, lite seminarium i Umeå och en till dust med tidigare nämnda buss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar