tisdag 17 januari 2012

Writers block

Jepp, så heter skrivkramp på engelska. Idag har jag lärt mig någonting nytt! ;)

I veckan ska utbildningens första hemtenta skrivas och så här dagen före min planerade inlämning (egentligen är sista inlämning på fredag men jag satsar på långhelg) infann sig skrivkrampen. Med besked. Det är inte ens på den nivån att jag vet vad jag vill skriva, bara inte hur. Nej, det är värre. Jag sitter här och har ingen aning om vad jag ska skriva, och vågar inte prova av rädsla för att det inte kommer att bli bra.

Vart kom detta ifrån kan man fråga sig? Det är lite okaraktäristiskt faktiskt.

Men nu har jag tagit en långpromenad med hunden och planerar att sova lite på saken. Jag hoppas att allting har fallit på plats innan jag vaknar imorgon bitti.

Så imorgon tänker jag starta dagen med en inställning som säger; "Jag skiter i om det blir bra, bara det blir!" Och sedan får det bli som det blir helt enkelt. :)

Apropå skrivkramp förresten, intressant blogginlägg i frågan:
http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2011/09/talkers-block.html

0 kommentarer:

Skicka en kommentar