söndag 12 juni 2011

Projekt kökstrådgård

Jag säger bara att det är tur att min käre sambo är stark då jag inte begåvats med varken medfödd råstyrka eller intresse för att gå på gym. Ikväll skulle nämligen projekt köksträdgård genomföras. Vilket innebar väldigt mycket mer slitgöra än vad jag hade räknat med.

Tidigare i veckan laserade jag 6 stycken pallkragar och nu ikväll har vi hämtat hem ett släplass med matjord att fylla dem med. Jag har ställt tre pallkragar efter varandra och två på höjden för att få lite djup i jorden.
Vi fyllde kragarna med matjord till hälften och sedan har jag fyllt på med trädgårdsjord och kogödsel. Imorgon kommer den roligaste biten. Då ska det planteras!

Det blir en krage med morötter, en halv med sallad, en halv med blandade kryddväxter och sedan en krage med smultron. Dessutom har jag lämnat plats för att ställa dit ytterligare en krage om jag vill utöka min köksträdgård ytterligare. Jag är verkligen jättenöjd med hur det blev och jag kan knappt vänta tills det blir dags att skörda!

Jag ska komma ihåg att ta lite bilder på resultatet imorgon och lägga upp så att ni får se hur det blev! :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Ååh - va duktiga ni är! :)
Och jag blev inte mindre sugen på hus (och trädgård) av att läsa detta... ;)

Linda sa...

Ser fram emot att få hälsa på er snart :)
(Tack för peppen btw! ;) )

Skicka en kommentar