söndag 19 juni 2011

Det här med att motionera

Idag var en sådan dag då jag förbannade mitt eget påhitt att det är dags att vi kommer i form jag och min käre sambo. Idag var en sådan dag då det är tur att Johan står för tjurigheten även om det var jag som stod för initiativet. Annars hade löpningen inte blivit av.

Löprundan i skogen var sjukt jobbig idag och det kändes verkligen i benen att jag hade jobbat en hel dag först. De tidigare gångerna vi har varit ute har varit på mina lediga dagar och skillnaden var påtaglig. Det kändes som om jag hade cement i skorna och släpade på en stor kätting.

Men jag är  ändå stolt över att jag bara sprang 10 sekunder långsammare än förra gången som tvärt emot idag kändes riktigt bra. Tänk vad fort jag hade sprungit om jag hade haft en bra dag idag! :)

Har jag inte förtjänat en kaka nu?

1 kommentarer:

Charlotta sa...

En kaka ska du absolut ta! Motion ska inte vara för att gå ner i vikt, utan för att få kondition. ;) :D

Skicka en kommentar