fredag 25 februari 2011

Min hobby

Denna del av fotoutmaningen ger mig lite beslutsångest, jag tror jag fuskar och lägger ut två stycken istället för en. Fuskeri, fuskera. :)

Först har vi scrappandet. Jag scrappar foton till album, kort och även en del altrat (t.ex. askar och annat som man klär in i fina papper och dekorationer). När jag väl kommer igång flyger tiden förbi, det är nästan lite magiskt.

Bild från Scrapeventet 2011. Och snälla ni, lägg inte märke till dubbelhakan... ;)
Och sen har vi ju såklart allt runtomkring mitt andra liv, mitt hundliv. Lydnadsträning, apporteringsträning, spårträning, sökträning, låååånga härliga skogspromenader...som ni förstår har jag inget problem med att fylla min lediga tid. Jag önskar bara att man hade lite mer av den varan.

Haha, detta var det närmaste jag kom en "arbetsbild" på Chapp. Ni skymtar spårlinan i bakgrunden och även om jag inte använder mig av tennisbollar i apporteringsträningen så apporterar han ju faktiskt bollar också. Måste ta med mig kameran ut på ett träningspass till våren.

Målen med hundträningen just nu är ett anlagsprov i viltspår till sommaren. Det var från början målsättningen med sommaren 2010 men de planerna grusades när Chapp, som tidigare spårat utan problem, plötsligt inte tog ett enda spår rätt. Gick spåret rakt fram så svängde Chapp höger. Svängde spåret åt höger så gick Chapp rakt fram. Ja, ni förstår. Eventuellt kan det ha varit ett noskvalster som satte käppar i vårt hjul, jag vet faktiskt inte.

Till våren blir det i alla fall att börja om från början med spårträningen, starta från grunden och bygga upp det igen - och förhoppningsvis nå vårt mål! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar