lördag 14 februari 2015

2014 och 2015


2014 kom och gick. Jag tog examen, jag började jobba i Robertsfors, familjen utökades med en ny hundvän och en liten brorsson. Familjen förlorade en högt älskad hundvän. Jag och Jäger gick valpkurs två gånger, deltog på kennelträff i fina Björkfors och lärde känna våra kennelkompisar ytterligare på träningsdagar med  stora delar av valpkullen i Kalix skogar. Vi lärde känna framtida träningskompisar inom SSRK Skellefteå. Jag och Johan weekendturistade i diverse städer med fina vänner. Vi firade vår första bröllopsdag. Jag och Jäger har tränat med fina hundvänner i Långviken. Jag dog värmedöden varje dag på jobbet under sommaren. Böcker lästes.

2015 har just börjat och än så länge tycker jag att året verkar ha potential att bli ett riktigt bra ett. Familjen har utökats ytterligare, denna gång med en liten systerson. Jag och Jäger tränar på och börjar imorgon en spännande online-kurs i jaktfot och stoppsignal. Vi har skickat iväg SAAB:en till en person som köpte den mot bättre vetande. Vi har köpt en Peugeot. Vad hände där? Vi som skulle ha en Subaru. Vi har bokat en resa till det stora äpplet. Jag söker jobb som aldrig förr. Jag och Jäger är anmälda till en Rambo-kurs (miljöträning gone wild) till våren. Familjemedlemmar ska prästvigas. Systersonen ska döpas. Mor min fyller jämt. Likaså Johan. Och just ja, jag också. Vänner firar jättemånga år som gifta och det ska självklart firas. Många böcker ska läsas.

Ja, det kommer att bli ett bra år. Kanske kommer jag till och med blogga utimellanåt. Häpp!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar