söndag 20 oktober 2013

Lite bilder från vår stora dag.

Jag vill minnas att jag lovade en bildkavalkad och en utförligare berättelse om vår stora dag. Den som väntar på något gott fick denna gång vänta två månader! Och det kommer mest en bildkavalkad denna gång, den utförligare berättelsen tar vi en annan dag.

Tyvärr har jag inte så mycket nya bilder att visa, de flesta som kikar in här har nog redan sett dessa bilder i vår bröllopsfotoapp men för nu får ni hålla till godo. Vi kämpar just nu på med att välja vilka bilder fotografen ska slutredigera men det är så rackarns svårt att välja vilka bilder vi vill ha. Eller snarare är det toksvårt att välja bort bilder vi inte vill ha. Men när vi är klara med det ska ni få se, lovar! Sedan väntar jag på bilder från käraste lillebror också, han sitter hemma och redigerar det han har i sin kamera...det ska bli spännande att se! :)

Men får nu får ni alltså hålla till godo med "gammal skåpmat".


När vi frågade om Jocke och Sandra ville sjunga och spela i kyrkan så visste vi att det skulle bli fantastiskt bra. Exakt hur fantastiskt bra det skulle bli hade vi aldrig kunnat ana.




Solen log mot oss och våra gäster på kyrktrappen. En sak jag lärt mig är att ris är hårt. Jisses, man skulle haft visir. ;)


Vi anländer till festligheterna efter att ha varit upp på Höjdens äldreboende och hälsat på hos lilla farmor som då fortfarande levde. Det känns fint att hon hann med att dela vår dag.

Brudskål på solig terrass, finaste värdparet Jocke och Linda håller ett välkomsttal innehållandes en väldans massa B.

Jag är verkligen supernöjd med bordsdekorationerna. Bandet med fjärilar runt blockljusen pysslade jag ihop själv och blommorna fixade stans bästa bröllopskoordinator Desirée. Pom-Pomsen som kan anas i nedre vänstra hörnet hade ena halvan av värdparet, Linda, pysslat ihop.

Johan kastade kavajen redan innan vi satt till bords, vädret var fantastiskt men varmt.


Finaste tårtan, ännu en detalj som verkligen blev vackrare än vi någonsin hade kunnat ana.


Johan hade stränga order att inte kladda tårta i ansiktet på sin nyblivna fru. Klok som han är gjorde han som han blev tillsagd.

Finaste mamma höll ett lika fint tal. Jag blev påmind om en del saker som hände när jag och Johan nyss träffats, vad fort man glömmer.

Nästan alla i pendlar-gänget samlade. Jag är så glad att ni ville dela vår stora dag! :)

Mina kära bröder tog med sig Johan ut på "konferens".


Bröderna svänger sina lurviga.



Posering på terassen.

Vart é Bettan?

Till bords...

Det sjöngs och spelades på terassen hela kvällen.

Jag och finaste vännen Sandra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar