fredag 11 november 2011

Vinterfåglarna är här

Men vart är vintern? Jag bara undrar. Förra vintern skottade vi snö vid den här tiden. Massor med snö om jag inte minns helt fel. I år har jag inte ens sett någon snö ännu.

Om jag nu får önska mig något så skulle jag önska mig så där lite lagom mycket snö. Så där så att det blir lite mysigt, för att inte tala om lite ljusare, men inte så mycket så jag förbannar snön redan innan november slut. Det är väl inte att kräva allt för mycket?

P.s läste just på Wikipedia att talgoxen inte är en flyttfågel. Men hur kan det då komma sig att jag aldrig har sett den på sommaren? Gömmer den sig någonstans?

Sykora konadra1
Bild lånad från Wikipedia eftersom jag inte orkade klä mig mot kylan och gå ut och fota dem själv när de festade på våra paradisäpplen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Förstår att det inte är helt klart men om jag säger att BDB är vår hyresvärd och att jag såg det på att någon hade varit i avloppet i badrummet och inte lagt dit den där grejen som hindrar en från att trilla ner i avloppet. ;)

Och som svar på dina funderingar i inlägget ovan - tror att det inte finns kvar någon snö eller kyla i himmelens förråd efter de två senaste vintrarnas enorma slöseri på de varorna. Vi får nog vänta lite tills himlen sparat på sig ett litet lager igen ;)

När det gäller talgoxen så skulle jag tro att den, precis som domherren, flyr in i de djupaste delarna av skogen under sommarhalvåret. Det brukar vara förklaringen till varför man inte ser dem.

Anonym sa...

Svar: nej men jag tror att jag skulle göra det om de där grejerna inte fanns ;)

Du promenerar ju visserligen en hel del i skog och mark men kanske är det så att Chapp skrämmer dem?

Skicka en kommentar