fredag 21 oktober 2011

Lite frågor att besvara

Bea passade över lite frågor till mig, so here we go:

1.Varför började du blogga?
Haha, ja...kanske för att alla andra gjorde det? Det var liksom inne, år....2006! Jag var tvungen att gå tillbaka till min gamla blogg och kolla när jag började, var det verkligen så länge sedan?
Jag har alltid gillat att skriva och drömmer innerst inne om att någon gång kunna leva på det. Det är nog en sådan där dröm som mest troligt förblir just det, en dröm. Men man vet aldrig...

Vilka bloggar följer du?
Det är ganska många det, men ett axplock av mina favoriter kommer här:
Bea: Bästa vännen från förr, bor i det fjärran landet Australien så  det är roligt att kunna följa med i hennes liv på andra sidan jorden.
Linda: En av bästa vännerna från nu, bor i det fjärran Piteå...hehe...så även här är bloggen ett fint sätt att hålla kontakten.
Eva Bodfäldt: Svensk hundträningsguru, författare till den fantastiska boken Kontaktkontraktet.
Fredrik Backman: Alltid underhållande!
SWE Scrapbook: Scrapbooking-inspiration.
En bok om dagen: Läsinspiration.


Bloggare jag saknar: Sandra! Come back! :) 


3. Favoritfärg?
Lila, lila, lila! :)

4. Favoritfilm?
Åh vad svårt, jag är så dålig på att lägga filmer på minnet även om jag tycker väldigt mycket om dem. Men den jag har sett flest gånger är nog Dirty Dancing. Den film jag sett flest gånger på bio måste vara Remember the titans, haha! Tre gånger tror jag bestämt att det blev. Hur kunde jag ha råd med det som tonåring?
Senast sedda är nog Crazy, Stupid, Love. Riktigt trevlig, sevärd! :)

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Italien skulle vara fint, och USA. Men USA är så stort så även om jag åker dit till vintern (Bahamas/Florida) så stryker jag det inte från listan. Det finns ju så mycket mer att se...

Bonusfrågan från Bea: Hur skulle din favoritdag se ut just nu?
Just nu spenderar jag så otroligt mycket tid inomhus med näsan i böckerna så jag tror att jag svarar en solig heldag i skogen. Med matsäck, glada hundkompisar, hundträning. Hösten är ju den mest fantastiska tiden på året i skogen så årstiden den behöver vi inte ändra på, men vi kan backa någon månad i tiden när skogen sprakar av färg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och nu ska jag skicka vidare utmaningen och då går den till Linda, Carro, och Sussie. Ni får plocka bort Beas bonusfråga och förutom de fem första frågorna besvara denna: Vilken är enligt dig den bästa tiden på året och varför? (tänk gärna utanför boxen och begränsa dig mer än till endast årstid...)

Sedan är det bara att skicka vidare, stryk min bonusfråga och stoppa in en egen! :)

5 kommentarer:

Linda sa...

Nu så har jag antagit utmaningen men jag är lite trist och låter bli att skicka den vidare.

Svar: Det är väl lite blandade känslor för hennes del, de behöver nog båda två lite tillvänjning skulle jag tro ;)

linda sa...

Kicki - jag är fortfarande inte kompis med din kommentarsfunktion. Är det bara jag som har problem? :(
Nåja, jag gör ett tredje försök.... ;)
Svar: Jippi!!! :D
Maila kontonummer så sätter jag in pengarna.
Btw – fraktas den till Piteå då? ;)

Anonym sa...

Ja, det fungerade!!!! :D

Anonym sa...

Svar: det där med kommentarerna är svårt att förklara men nästa gång vi ses ska jag demonstrera :)

Vi får se vem som hinner besöka vem först men jag kan tillägga att leveranstiden inte gör så mycket ;)

Anonym sa...

Sjukt snygg design förresten - gillar den massor!

Skicka en kommentar