tisdag 30 augusti 2011

Min läslåda

Idag gjorde jag en upptäckt. En bok jag har på min att-beställa-lista står redan i min bokhylla. Denna upptäckt föranledde en rask organisation av min bokinnehav.

Inspirerad av denna blogg och hennes läskorg har jag nu ordnat en boklåda, lite provisoriskt med hjälp av en skokartong. I den har jag stoppat de böcker som står på min läslista just nu...så nu är de lätta att hitta när en bok tar slut och jag vill börja på en ny.


Just nu innehåller den en Nora Roberttrilogi (Vännerna från Templeton House), två Agatha Christie som jag fyndade på loppis i somras, Björn Hellbergs "Dråpslaget", "Varför gråter inte Emma?" och "Committed" av Elisabeth Gilbert (författaren till "Eat, Pray, Love").

Jag hoppas att jag lyckas behålla i alla fall lite läsglädje även när skolan börjar nästa vecka. Att läsa skönlitterära böcker kanske blir en avslappning jämfört med kurslitteraturen.

Just nu läser jag "Dödssynden" av Harper Lee, och jag måste säga att jag är överraskad över hur fängslande den är. Jag skulle inte påstå att den fångar mig på samma sätt som "Niceville" gjorde även om den tar upp samma tema men den är ändå klart läsvärd. :) Klicka på bilden så får du läsa mer om denna klassiker.

Dödssynden

0 kommentarer:

Skicka en kommentar